תנאי מזג האוויר בישראל, והמודעות הגוברת לערכים אקולוגיים, מניעים אנשים רבים לשאוף לחסכון במים בגינה שלהם. מובן, שהכוונה היא ליצור גינה חסכונית במים מבלי לוותר על המראה הנפלא, האווירה הרוגעת והחיבור לטבע. ישנן דרכים רבות ליצירת גינות חסכוניות ולצמצום הצורך בהשקיה, כמו שימוש בצמחי הבר של ארצנו המותאמים לאקלים המקומי, ריצוף או חיפוי משטחי קרקע כתחליף למדשאות ועוד. רונית ליבלינג, הנדסאית אדריכלות נוף מוסמכת ומנוסה, מביאה בפניכם פרויקטים ומידע מקצועי כחלק מרזי מומחיותה בביצוע עיצוב גינות חסכוניות במים ביחד עם ניסיונה העשיר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שאלות נפוצות ותשובות עבור גינות חסכוניות

איך לעצב גינה ללא דשא ותחזוקה מועטה?

היום ישנם פתרונות רבים לעיצוב גינות מקסימות ללא דשא וחסכוניות במים. החלופה הירוקה לדשא הם צמחים משתרעים שיוצרים שטחים ירוקים נרחבים. צמחים אלה לרוב אינם דורשים כמות גדולה של מים. שטחים מחופים בחיפוי אבן טבעי, חלוקי נחל, עץ ועוד מוסיפים לגיוון ולמראה המיוחד ומצמצמים את שטח הצמחיה. ישנם ריצופים דמויי החומר הטבעי (העשויים קרמיקה או גרניט פורצלן) המחקים אחד לאחד את המראה הטבעי חוסכים תחזוקה וטיפול בריצוף הטבעי. התקנת מערכת השקיה חכמה שמורכבת מטפטפות ונותנת לצמח בדיוק את כמות המים הנדרשת חוסכת במים וגם שומרת על הצמח לאורך זמן. כדאי לשתול צמחים חסכנים במים המתאימים לאקלים הים תיכוני. אם ישנם צמחים דורשי מים שאתם לא מוכנים לוותר עליהם, רכזו אותם במקום אחד והקצו להם מערכת השקיה נפרדת. השקיה בשעות הבוקר המוקדמות תביא לניצול טוב יותר של המים מאשר בצהריים בהם ההתאדות גדולה יותר.

איך לעצב גינה חסכונית בלי לוותר על האווירה והמראה של פינת חמד?

ת: תכנון נכון של הגינה, מערכת השקיה המספקת לצמחים מים באופן מבוקר ובכמות המתאימה ובחירה נכונה של צמחים שאינם זוללי מים הם הבסיס להקמת גינה חסכונית מקסימה. מעבר לכך, שלבו ריצוף מחומרים שונים כמו דק או אבן, ואלמנטים עיצוביים שמוסיפים לאווירה כמו פעמוני רוח, נדנדה, ערסל. אם ישנם ילדים אז כמובן גם מתקני משחקים או בית עץ יוסיפו יופי ופסטורליות לגינה.

גינות חסכוניות שעוצבו על ידי רונית

להנאתכם צרפנו כאן מגוון תמונות של גינות חסכוניות אשר עוצבו על ידי רונית ליבלינג

ליצירת קשר