המלצות וטיפים – מה ואיך לשתול בסתיו ובאביב

השאלה הגדולה של כל בעל גינה אשר מבקש להוריק את גינתו, היא מה לשתול, באיזו עונה, באיזה צד, בחוץ או בפנים ומה כלל אינו מתאים. אכן מדובר על משימה הדורשת ידע רב ומי שחשב ששתילה היא ספונטנית, מוטב שיחשוב שוב, או לפחות שיתייעץ עם מומחה לדבר.

אחת השאלות שחוזרות על עצמן היא מה לשתול באביו ומנגד מה לשתול בסתיו, וזאת על מנת לחזק את המטרה של עיצוב גינות יוקרה, על מנת ללא לעבוד בחינם ולזכות בגינה פרחונית ואיכותית לאחר כל ההשקעה שנעשתה.

מה מומלץ לשתול האביב

להלן רשימה של מגוון פרחים צבעוניים וריחניים שמותאמים במיוחד עם חלוף הקור של החורף וישר עם תחילת הופעת קרני השמש בשמיים, עם הופעת הפרפרים העליזים. בין היתר נמצא ברשימה את המטפס הצבעוני המיועד לעציצים ועבור מקומות מוארים אך ללא שמש ישירה.

גרמית- צמח עמיד הפורח לקראת הפסח והוא קלה לגידול.

פילגוניום – פורח כל השנה ומאוד חסין.

גזניה – מומלצת לערוגות וחסכונית במים. מיני חרציות, פטוניות ועוד ועוד.

כמו כן יש להתאים לפי אופי הגינה, ולהחליט האם ברצונכם ליצור גינה טרופית, מינימליסטית וכדומה.

מה כדאי לשתול בסתיו

הסתיו מהווה הזדמנות נפלאה לשתול עצי מחטניים, את מרבית צמחי החורש בעלי העלים הרחבים, את מגוון הבקעות כגון כלנית, רקפת, יקינטון, בן חצב, אירוס, איקסיה, סייפן צבעוני וכדומה, ובמקביל ניתן לשתול מגוון פרחי העונה שביניהם נמצא את האצבעונית, ארגמנית, גרמית, דרדר הגדניה, סלסילי כסף, ציפורני חתול ועוד.

יתרונות השתילה בסתיו

כאשר מחליטים על עיצוב גינות פרטיות, על עיצוב גינות יוקרה בימות הסתיו, ניתן להרוויח מגוון יתרונות. בסתיו הקליטה יותר איכותית, העונה החמה נותרת מאחור ועל כן הקרקע מתייבשת יותר לאט ועל כן הסיכויים שהשורשים לא יתייבשו יותר גבוהים. כמו כן הסתיו מגיע לאחר משבר החום ולפני הימים הקרים, ולכן השתילה בסתיו היא המוצלחת ביותר.

ליצירת קשר