סוגי אלרגיות נפוצות מעצים ופרח

תקופת האביב תמיד מביאה ניחוחות של התחדשות והתרגשות, אך עבור אנשים מסוימים, התקופה הזאת יכולה להיות בלתי נסבלת. בעוד שבעונת הסתיו והחורף הגשמים כמעט ולא מאפשרים לצמחים אלרגניים להפיץ אבקות הגורמות לאלרגיות, האביב היא העונה המסמלת את שיא הפריחה של העצים והפרחים ולצערנו, גם את פריחת האלרגיות באוויר. איך תדעו אם אתם אלרגיים, מאילו עצים ופרחים כדאי להתרחק ואיך זה קשור לטיפוח או עיצוב גינה? הנה התשובות.

מהי אלרגיה מפריחות עצים ופרחים?

בניגוד לדעה השגויה לפיה האלרגיות נגרמות מצמחים שאבקתם מופצת על ידי חרקים, דווקא אבקות הצמחים המתפזרות ומופצות לאוויר עם הרוח הן אלו שגורמות לאלרגיות החריפות. תפיסה שגויה נוספת היא שמקור האלרגיות הוא בפרחים, אך בפועל, רוב האלרגיות נגרמות מהצמח עצמו ומהאבקה שהוא מפזר ולא מהפרח. אם יש לכם גינה שברצונכם לטפח עם שירותי עיצוב גינה מקצועיים ומישהו מדיירי הבית סובל מאלרגיות לצמחים, כדאי ליידע את הצוות על מנת להימנע משתילת צמחים הידועים כאלרגניים.

מהם הצמחים אשר עלולים לגרום לאלרגיות?

אלרגיות מפריחות עצים ופרחים הן ברובן עניין תורשתי. עם זאת, יש מצבים בהם בן משפחה יחיד יסבול מאלרגיות לצמחים והשאר לא. לכן, גם אם משפחתכם חפה מהגן האלרגני כדאי להיות ערניים ולדעת מהם התסמינים. האלרגיות הנפוצות ביותר מקורן בעצים ופרחים מוכרים. לדוגמה, עצי צפצפה, זית, תות, שזיף, אשור, ארז, ערבה, פקאן וברוש, צמחים דגניים שונים ועוד. סוגי הפרחים האלרגניים מוכרים פחות, אך כדאי להתעדכן במשרד להגנת הסביבה מהם על מנת להימנע מקרבה.

אלרגיות לעצים

אלרגיה לעצים, יותר נכון אלרגיה לאבקת העצים, נפוצה בתחילת האביב בזמן שהעצים האלרגניים מתחילים להפיץ את אבקתם. האבקה שמכילה חלקיקים קטנים עד בלתי נראים יכולה להגיע למרחקים עצומים של כמה קילומטרים. מי שאלרגי לאבקות עצים ושואף ממרחק כמות קטנה עדיין יכול לסבול מתסמינים לא קלים של אלרגיה.

אם אתם חושבים על עיצוב גינות גג, עיצוב גינה רגילה בחצר הבית או שאתם מפנטזים על גינה טרופית מיוחדת, אל תקלו ראש בבחירת העצים. וודאו שאתם בוחרים בצמחיה מתאימה במידה ויש לכם בני משפחה הסובלים מאלרגיות לסוגי צמחיה.

אלרגיות לפרחים

גם במקרה של פרחים, מקור האלרגיות באבקני הפרח. אם יש לכם גינה טרופית ומישהו מבני המשפחה סובל מאלרגיות לפרחים, הימנעו מאלו הגורמים לאלרגיות מאחר ומדובר בתסמינים שיכולים להיות קשים מאוד. האבקות מתפזרות על ידי חרקים והרוח, ולכן, אם חשבתם על שירותי עיצוב גינות גג חשוב לשים דגש כפול על זהירות מאלרגיות שכן ידוע שהגג מעצם היותו חלל פתוח מושך יותר חרקים וחשוף ליותר

ליצירת קשר