תכנון תאורת גן בגינה פרטית

על תאורת גן יש לחשוב עוד משלבי בניית הבית כאשר סוגרים תשלום עם החשמלאי. כך ניתן לעשות הכנה, ובבוא היום יהיה קל למשוך חשמל לכל נקודה בה בוחרים. לתאורת גן יש משמעות גדולה על איכות התוצאה, כי תאורה היא מרכיב מהותי, חלק מהשלם של הגינה, ממש כמו ריהוט הגינה והצמחייה.

יתרונות של מומחה תכנון גינות

על מנת לתכנן תאורת גן כפי שנכון ובאופן אידאלי, מומלץ להתייעץ עם מומחה של תכנון גינות. מעצב תכנון גינות בעל ניסיון, יכיר את הסוגים השונים, ויידע להתאים באופן הטוב ביותר את הכמות, סוג האור, לשלוט בשעות ההפעלה, ולקבל החלטה לגבי המיקום האידאלי. כמובן שניתן לעסוק בכך לבד, אך גם ניתן להסתפר לבד ורובינו בוחרים שלא.

מדוע כדאי לתכנן תאורה

תכנון תאורה חכם יעשה מספר דברים במקביל. ראשית הוא יאפשר לשבת בחוץ גם בשעות החשוכות, ישפר את תחושת הביטחון בערב, ישרה אווירה מושקעת ונעימה, יעלה את ערך הבית ויבריח פורצים.

אופציות

אדם שמומחה בתחום עיצוב גינה פרטית יידע לבחור עבורכם את האופציות הרלוונטיות ביותר. בגדול ניתן למצוא בחוץ תאורת שביל אשר מעניקה נפח רומנטי ויוקרתי. גופים נתלים בפרגולה או על גבי העצים, תאורה שקועה בקיר או ברצפת הבטון, תאורת ספוטים ועוד. על מנת לדעת היכן יש להציב את התאורה, יש לקחת בחשבון את השטח, את חוזק האור, את המקומות אותם רוצים להבליט ולבסוף להתחשב בנקודות הקרובות לשקע.

עיצוב חכם

על מנת להימנע מניפוח חשבון החשמל עקב תאורת הגן, יש להקפיד על עיצוב הגינה באופן חכם. כלומר יש להתקין את התאורה כך שתכסה שטח נרחב ככול שניתן. להוסיף חיישן אשר יפעיל את האור רק כשמתקרבים, ולהפסיק את פעולתו בשעות הבוקר. לבסוף ניתן להשתמש בתאורה סולרית העובדת על אגירת קני השמש במשך היממה. לכל סוג יש מבחר נרחב, וכל שצריך הוא פשוט לבחור ולהתאים באופן מקצועי.

ליצירת קשר