כולנו מבקשים שאם כבר יש לנו גינה, אז שגם יהיה נעים לשהות בה, ועל מנת שזה יקרה, היא אמורה להיראות מזמינה, ירוקה ונעימה. הבעיה היא שאנו נמצאים בארץ בה כמות משאבי המים די בעייתיים, ועל כן מים המנותבים להשקיית הגינה מאוד יקרים. אם כן מה עושים עבור עיצוב גינות? ובכן יש מספר פתרונות יצירתיים אשר מאפשרים לחזור ולהחזיק בגינה מטופחת ונעימה וזאת תוך כדי חיסכון במים.

מהם ניתן לעשות? – מגוון פתרונות

ראשית כל יש לתכנן מראש עיצוב גינות פרטיות לטובת גינה חסכונית במים. לאופן חכם וחסכוני במים יש אי אלו אופציות. ראשית יש למעט בצמחייה ובמקומה יש לבחור באופציות שונות כגון מסלעות, פיזור אדני רכבת, או טוף. במקביל ניתן לשלב תוספות מאוד הרמוניות המתכתבות עם הטבע, אך אינן צורכות מים. ביניהן כן ניתן לשלב מדי פעם צמח כזה או אחר, אך מוטב להקפיד לתחום אותו בכלי. כמו כן ניתן ליצור אפקט טבעי וירוק גם ע"י שימוש בדשא סינטטי, ועם המבחר האיכותי שניתן למצוא כיום, באמת שלא מדובר על בעיה, אלא על פתרון משובח.

אופן ההשקיה

לאחר שכן בחרנו בצמח כזה או אחר, במינון הנכון ובמיקום האפקטיבי ביותר מבחינת החשיפה לשמש, יש לעבור אל תוכנית ההשקיה. אחת המתכונות לבזבוז מים מושתת על השקיה עצמאית בה פותחים את מערכת ההשקיה ושוכחים לבוא לכבות. על כן ניתן לבחור בשימוש במערכות השקיה ממוחשבות. בנוסף ניתן לעבור אל טפטפות ויש לוודא שהמים מנוצלים באזורים הרצויים. אם מבקשים להגדיל ראש, ניתן לנצל את המים הביתיים לטובת השקיית הגינה, ולשם כך יש לבחור בבניית מערכת מים אפורים.

תכנון מראש חוסך

גינה אינה חייבת להיות מלאה צמחים על מנת להיות נעימה, מרגיעה ומזמינה, וע"י עיצוב גינות מתחשב מראש, ניתן גם לזכות בגינה נעימה וגם לא להוציא רבות על מים, אם מטעמי חיסכון ואם מטעמי התחשבות במצב המים במדינה.

ליצירת קשר