רונית ליבלינג, מתמחה בתכנון, עיצוב גינות קטנות כשמאחוריה ניסיון רב ושפע פרויקטים מוצלחים. תכנון גינה קטנה הוא מלאכה המצריכה מיומנות רבה, שכן אין חלל מיותר, ולכן על העבודה להתבצע באופן מדויק המתבסס על תכנון קפדני. עיצוב נכון יאפשר גם לגינה קטנה להעביר תחושת מרחב ושפע טבעי ממש כמו בגן גדול. ברוב המקרים, רונית ממליצה להוסיף אלמנט של מים שיכניס תנועה וישרה אווירה קסומה ומיוחדת. קראו עוד על סודות העיצוב של גינות קטנות של רונית ליבלינג:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שאלות ותשובות נפוצות

מה האתגר בעיצוב גינה קטנה?

האתגר בעיצוב גינה קטנה הוא כיצד להכניס רב גוניות ויופי לגינה תוך התמודדות עם השטח הקטן. בנוסף, האתגר הוא ליצור רב גוניות ועניין מבלי ליצור מראה עמוס ולא מאוורר ומבלי להקשות על התנועה במקום.

האם יש הגבלות על גינות או סגנון עיצובי מועדף?

כאשר מעצבים גינה קטנה יש להתחשב בהגבלת השטח וליצור עיצוב רב גוני, מעניין וצבעוני על פני שטח מוגבל. על מנת ליצור עניין מצד אחד, אך לא ליצור עומס מצד שני, כדאי שיהיה אלמנט אחד בולט ולא מעבר: פרגולה עם צמח המטפס עליה, מזרקה, פסל – כל אחד על פי טעמו. פריט דומיננטי אחד ייצור את העניין והייחוד מבלי לתפוס שטח רב מדי וישבור את המראה האחיד יחסית של הגינה. שילוב בין ריצוף חצץ לריצוף טוף נותן תחושה של מרחב. גודלן הקטן של האבנים והבדלי הצבע נותנים אשליה של שטח גדול יותר. שביל המתעקל בתוך הגינה וחוצץ בין אזורים שונים יוצר אף הוא אשליה של מרחב. חלוקת הגינה לאזורים שונים, גם אם קטנים מאוד, כמו אזור פרחים קטן, גינת ירק או תבלינים תחומות תורמת ליצירת גינה רב גונית על פני שטח מצומצם. לאזור הישיבה מומלץ לבחור ריהוט צבעוני אך מינימליסטי ולצרף כריות או פופים.

גלריית תמונות - גינות לדוגמא

גלריית תמונות ממגוון עיצובי גינות קטנות שבוצעו על ידי רונית

ליצירת קשר