היופי אצל גינה הים תיכונית, טמון בשימוש בחומרים מקומיים ובחיבור שבין האדם לבין נוף מולדתו. האווירה הים תיכונית האופיינית, מתקבלת כתוצאה משילוב בין סלעים טבעיים ואבנים מקומיות, צמחייה עמידה וחסכונית במים, בדגש על עצי צל ובוסתן וצמחי תבלין. רימון, הדרים, תאנה, זית וחרוב, גפנים מטפסות, יסמין ובוגנבילאה, וניחוחות של רוזמרין ונענע ואלמנטים רבים נוספים, מהווים חלק מהפסיפס הייחודי של סגנון העיצוב הים תיכוני לגינה.
לסטודיו רונית לילינג ולצוות המקצועי, יש ניסיון נרחב בעיצוב והקמת מגוון סוגי גינות, לרבות הקמת גינה ים תיכונית. מומלץ מאוד להתרשם מהתמונות הרבות של מבחר הפרויקטים המופיעים באתר, כדי להתחבר לגיוון בשפה העיצובית ולאסתטיקה המדהימה שרונית מביאה עמה. בין אם מדובר בצמחייה מקומית ושתילת המינים שנתברכה בהם ארצנו, בהקמת פרגולות או בשילוב בריכות נוי וריצופים ייחודיים בשטח הגינה, התוצאות מרהיבות ומדברות בעד עצמן.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מדוע כדאי לעצב גינה בסגנון ים-תיכוני?

סגנון הגינות הים-תיכוני יונק מהשורשים של הארץ והאזור בו אנו חיים, ולכן יש בו משהו המחבר אותנו למקורות. בנוסף לכך, מטבע הדברים, הצמחייה הים תיכונית נקלטת וגדלה הכי טוב בתנאים בארץ. לסגנון הים תיכוני בעיצוב הגינה יתרונות נוספים ומשמעותיים:

  • שילוב הרמוני עם הטבע שסביב, בזכות בחירה בצמחייה ואלמנטים היוצרים האווירה שמתאימה לחורש שסביבנו ולסגנון המקורי במקום.
  • יעילות ותחזוקה קלה: המתאפשרים הודות לחסכון במים ועמידות הצמחייה בפני תקופות של יובש או מיעוט השקיה.
  • צל, טעמים, ריחות וצבעים: בוסתני הפרי, הפרחים עזי הצבע וניחוחות צמחי התבלין הם חלק בלתי נפרד מהגינה הים-תיכונית, ומהחוויה משיבת הנפש של השהייה בה.

שלושה טיפים לעיצוב הגינה בסגנון ים- תיכוני

רוצים שגם הגינה הפרטית שלכם תהיה מעוצבת בסגנון ים-תיכוני אותנטי?

  • השקיעו מחשבה ותכנון בהצללה נכונה, שתאפשר לכם ליהנות מהשהייה בגינה גם בשעות בהן השמש קופחת, ותוסיף לנופך הים-תיכוני, כמו עצים בעלי עלווה רחבה, המייצרים צל נעים או פרגולה מעץ טבעי, עם גפן או צמח מטפס אחר.
  • שתלו עצי פרי מסורתיים, כמו רימון, זית, תאנה או חרוב, וצרו לעצמכם בוסתן אישי משלכם.
  • תוכלו לרצף אזור מרכזי בגינה, ולשתול סביבו פרחים שיוסיפו צבעוניות וצמחי תבלין ריחניים.

שאלות ותשובות נפוצות

  • כמה עולה לתכנן, ולבנות גינה בסגנון ים-תיכוני?

    עלות עיצוב גינה בסגנון ים-תיכוני משתנה בהתאם לתקציב העומד לרשות כל לקוח, לתנאי השטח ולאלמנטים הרצויים. יש לציין שהעיצוב הים-תיכוני מטבעו, מכוון אותנו לעלויות נוחות יותר, בזכות השימוש בצמחים שנפוצים ואינם נדירים בארץ, והיותו חסכוני במים ובהשקיה.

  • כיצד יוצרים חסכון במים בגינה הים-תיכונית מבלי להתפשר על יופייה?

    השימוש בצמחים מקומיים, מבטיח את עמידותם גם בתנאים של מיעוט השקיה. בנוסף לכך, ניתן לבחור עצים ירוקי עד, שמעניקים מראה רענן גם בקיץ, ואינם תלויים באספקת מים מרובה. חיפויים מעניינים וריצוף של חלקים מהשטח, חוסכים אף הם בצריכת המים, ומוסיפים לאווירה.

ליצירת קשר