סוגי עצי נוי לגינה

עצי נוי הם המרכיב המהותי של כל גינה, בכוחם להרים גינה ולהפוך אותה למיוחדת, ובמקביל עצי הנוי יכולים להיות לא מוצלחים ובכך להאפיל על כל ההשקעה. לפני שבוחרים עצי נוי, יש מספר אלמנטים שיש להתייחס אליהם, וזאת על מנת לבחור את הסוג המתאים ביותר.

בין השיקולים השונים יש להתייחס לאופי השלכת ולכמות הלכלוך, לאופי שלכם כבעלי הגינה, (כמה אתם מוכנים לעבוד), לאופי הצמרת, לנשירה, לאופי השורשים, לפרי, לצל שניתן לקבל, לחוזק של העץ, לסוגי המחלות השונים, לאורך החיים של, וכמובן האם הוא מתאים לאזור המגורים מבחינת אקלים וסוג אדמה.

עיצוב גינוי נוי אינו עסק קל

עיצוב גינות נוי אינה משימה קלה למי שאינו מגיע מהתחום כיוון שיש להתחשב במגוון אילוצים ולהכיר את התחום באופן מעמיק. כך למשל יש להתמצא בכול הנוגע לחיסכון במים, לאופציות בניית בריכת נוי, לבחירת תאורה, לבחירת ריהוט משלים, וכמובן שלבנות מערך צמחים מתאים הן מבחינת תנאים והן מבחינת הרמוניה כללית. על כן כאשר מדובר עלעיצוב גינות נוי, יש ללמוד את התחום באופן מעמיק, או לבקש עזרה מקצועית.

עצי נוי מומלצים

יש אינספור עצי נוי מומלצים לגינה, אך בכול זאת נזכיר רק כמה. העולים לגמר הם "לגרסטרמיה הודית"- עץ נשיר בעל פריחה ורודה, תוחלת חיים בינונית. "מילה סורית"- עץ נשיר, בעל תוחלת חיים בינונית, בעל נוף צפוף. "ספיון השעווה"- עץ נשיר, קל לעיצוב, בעל צבעי שלכת יפיפיים. "פנסית דו נוצתית"- עץ בינוני בעל פריחה, נפוץ ורגיש למליחות האדמה. "אדר סורי"- ירוק עד, עמיד למזיקים, פורח בין מרץ למאי. "אלביציה ורודה"- עץ נשיר, צריך השקיה רבה בקיץ. "בולוסנתוס"- תוחלת חיים ארוכה, לא מלכלך, עמיד וחסכן במים. "טבבוית איפה"- נשיר, זקוק לעיצוב ועמיד ליובש ומזיקים. וכאמור יש עוד רבים אחרים.

 

עבור בניית גינת נוי מוצלחות, כאלו שהן גם אסתטיות וגם פונקציונליות מבחינת שימור, צל והתאמה, יש צורך להיעזר במומחה, כי בכול הנוגע לסוגי עצים, מראה עיניים אינו מספיק ויש לקבל פרטים נוספים.

ליצירת קשר