גם אם אתם מתגוררים בסביבה אורבאנית ולא בבית צמוד קרקע, תוכלו ליהנות מרגשי רוגע ושלווה בחיק הטבע בעזרת גינת גג או גינה במרפסת.
עיצוב גינות גג יכול להעניק לכם אזור ירוק, מרגיע ומרהיב במגוון סגנונות עיצוב כדוגמת גן מודרני, יפני, פרובנס או ים-תיכוני, תוך שילוב פתרונות שתילה ואלמנטים שונים.
רונית ליבלינג ביצעה מגוון רחב של פרויקטי גינות גג, אשר חלקם מוצגים בעמוד הבא להתרשמותכם:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גינות גג: שאלות נפוצות של לקוחות

מהם השלבים בתכנון ועיצוב גינת גג?

ההבדל המרכזי בין גינה רגילה אל מול גינת גג הוא שגינת גג היא ללא קרקע וישנם הגבלים מבחינת המשקל המותר למ"ר. בתכנון הגינה יש לבחור את המיכלים שבהם ישתלו הצמחים. אלה יכולים להיות עציצים גדולים, אדניות גדולות, סלסלות תלויות ועוד. ניתן לשלב בין מיכלים העשויים חומרים שונים כמו פלסטיק צבעוני, חרס ועוד ולשלב בין גדלים שונים בכדי ליצור עניין. יש לבחור גם את המצע המתאים. מיקום הצבת המיכלים צריך להבחר על פי גודל הגג תוך חלוקה מאוזנת של המשקל על פני כל הגג.  בגג גדול ניתן ליצור אזורים וחללים שונים. לאחר ההחלטה על מיקום המיכלים יש ליצור מערכת השקיה שתספק מים במידה המתאימה לכל צמח. בגינת גג חובה ליצור מערכת ניקוז טובה, כאשר את צנרת ההשקיה מומלץ להטמין מתחת לריצוף אם הגינה מתוכננת בזמן הבניה. יש גם לאטום היטב את הגג בכד למנוע חדירת מי השקיה.

האם יש הגבלה מבחינת המשקל והאלמנטים השונים?

ישנה הגבלה מבחינת המשקל המותר למ"ר. המשקל המותר עבור גינות גג הוא 150 ק"ג למ"ר. במבנים ישנים יש לבחון את המשקל המותר באופן מיוחד בכדי למנוע אסונות של קריסת מבנה. אם מדובר על בית בבניה, יש ליידע את הקבלן הבונה שמעוניינים בגינת גג ואם מדובר בגג קיים, יש להזמין מהנדס מומחה שיצביע על עומס המשקל המותר. השאיפה בכל מקרה היא ליצור גינת גג קלה ככל האפשר. לשם כך יש ליצור מערכת ניקוז יעילה שתסלק במהירות עודפי מים, להשתמש במיכלים העשויים חומרים קלים, לבחור במצע קל ככל האפשר ולבדוק גם את משקלם הסופי של הצמחים שאתם בוחרים לשתול. עם זאת, יש לקחת בחשבון שעציץ קל מדי עלול להתהפך או לעוף מהגג ולכן כדאי לקשור עציצים מועדים להתהפכות. כמובן שיש לקחת בחשבון גם  את משקלם של אלמנטים עיצוביים כמו פעמוני רוח, כדים וכו'.

ליצירת קשר